Pour info j'ai trouvé ça pour les bougies :
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819Je vais faire les tests demain matin en suivant ce guide pour voir.
Ce qui est étrange c'est que le voyant de préchauffage s'allume bien, je n'ai aucun problème de démarrage.
Et concernant le capteur de température de liquide de refroidissement, j'ai pourtant bien l'aiguille qui fonctionne au compteur, les ventilos qui se mettent en marche quand c'est nécéssaire et aucun symptome décrit par Ross Tech. Donc j'ai un peu de mal à comprendre en quoi mon capteur ne fonctionne pas.
Symptome de Ross Tech :
Possible Symptoms
* Difficulties with starting a cold engine.
* Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
* RPM at idle is irregular.
* With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm.
* With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.
* Bad acceleration during warm-up.
* Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all.
Possible Causes
* The electrical signal coming from G62 is too low
* Wiring and/or connections faulty (short circuit?)
* Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty
Possible Solutions
* Check wiring and connections
* Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
Special Notes
* In many cars between MY 1995-2002 the G2/G62 had a bad reputation for failing often. The original G2/G62 sensor is black and the improved replacements are green.