J'ai moi aussi un code erreur pour la bougie de préchauffage....
Par contre bizarrement aucun problème de démarrage, de régime ni rien donc je ne comprend pas trop...
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 DF HW: 028 101 190 1
Component: R4 1,9L EDC G000AG 6177
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D0040117
Coding: 0000078
Shop #: WSC 00028 028 00001
2 Faults Found:
17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault
P0674 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 840 /min
Torque: 94.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.83 V
Bin. Bits: 00001000
Temperature: 15.3°C
Bin. Bits: 10110000
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1785 /min
Torque: 120.0 Nm
Speed: 35.0 km/h
Load: 42.4 %
Voltage: 14.52 V
Bin. Bits: 00001000
Temperature: -41.2°C
Temperature: 34.2°C
Readiness: 0 0 0 0 0
Et des defauts coté radio alors que je n'ai pas d'enceintes à l'arrière :gne:
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 186 AF
Component: Radio GR0 036 0034
Revision: 0003606S Serial number: VWZ2Z2H1208572
Coding: 0040401
Shop #: WSC 01392 785 00200
2 Faults Found:
00872 - Bass Speaker Rear Left (R15)
011 - Open Circuit
00873 - Bass Speaker Rear Right (R17)
011 - Open Circuit
Pour info j'ai trouvé ça pour les bougies :
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819 (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819)
Je vais faire les tests demain matin en suivant ce guide pour voir.
Ce qui est étrange c'est que le voyant de préchauffage s'allume bien, je n'ai aucun problème de démarrage.
Et concernant le capteur de température de liquide de refroidissement, j'ai pourtant bien l'aiguille qui fonctionne au compteur, les ventilos qui se mettent en marche quand c'est nécéssaire et aucun symptome décrit par Ross Tech. Donc j'ai un peu de mal à comprendre en quoi mon capteur ne fonctionne pas.
Symptome de Ross Tech :
Possible Symptoms
* Difficulties with starting a cold engine.
* Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm.
* RPM at idle is irregular.
* With all engine temperatures idle rpm will often vary between 900 - 1000 rpm.
* With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C.
* Bad acceleration during warm-up.
* Diesel Engines: Glow plug indicator may be on for a longer than normal time or at ambient temperatures where it shouldn't come on at all.
Possible Causes
* The electrical signal coming from G62 is too low
* Wiring and/or connections faulty (short circuit?)
* Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty
Possible Solutions
* Check wiring and connections
* Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
Special Notes
* In many cars between MY 1995-2002 the G2/G62 had a bad reputation for failing often. The original G2/G62 sensor is black and the improved replacements are green.